Vil du være administrativ leder i en liten statlig virksomhet?
Vi søker deg som blir motivert av å ha en nøkkelrolle i styringen av Distriktssenteret. Som avdelingsdirektør for administrasjonsavdelingen får du varierte oppgaver og er sentral i driften av organisasjonen.
Du skal videreutvikle den gode kulturen for virksomhetsstyring, og har et bredt ansvar for økonomistyring, HR og anskaffelser.
Avdelingsdirektøren er en del av ledergruppen. Stillingen har en sentral støttefunksjon for direktør og de andre avdelingsdirektørene. I tillegg vil du ha fag- og personalansvar for de som jobber med kommunikasjon, personal og økonomi. I dag er dette fire personer, men det kan bli flere etter pågående organisasjonsgjennomgang.
Det er viktig for oss at du er strategisk og utviklingsorientert slik at vi har gjennomføringskraft og løser samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Du skal være med på å legge til rette for at vi er nyttig for brukerne våre og er en attraktiv og framtidsrettet arbeidsplass.
Avdelingsdirektøren skal også legge til rette for godt medarbeiderskap gjennom å utøve tillitsbasert ledelse.
Arbeidsoppgaver:
- Lede og drifte administrasjonsavdelingen slik at Distriktssenterets mål nås.
- Passe på at avdelingen leverer på sine ansvarsområder.
- Utvikle god kultur for økonomi- og virksomhetsstyring.
- Utarbeide budsjett, økonomirapporter og beslutningsgrunnlag til ledergruppen og andre.
- Opprettholde det gode samarbeidet med organisasjonene.
- Utvikle god kultur for arkiv og saksbehandlingsrutiner.
- Gi lederstøtte bl.a. innen utvikling av strategi, organisasjon og virksomhetsstyring
- HR-ansvarlig (rekruttering, lønnsforhandlinger, personalpolitiske styringsdokumenter)
- Ha hovedansvaret for at vi gjennomfører korrekte anskaffelsesprosesser.
- Kvalitetssikre at vår tilskuddsforvaltning er i tråd med regelverket.
- Være en pådriver for kontinuerlig forbedring av internkontrollrutiner og bidra til at de blir etterlevd.
- Bidra til at arbeidsmiljøet fortsatt skal være inkluderende og godt.
Viktige punkt om deg:
- Du har økonomiutdanning på masternivå. Særlig relevant erfaring kan erstatte dette kravet.
- Du har erfaring med offentlig økonomistyring og god regnskapsforståelse.
- Du har erfaring som personalleder og kan dokumentere resultater.
- Du har god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk.
- Du er løsningsorientert, strukturert, omgjengelig, sprer arbeidsglede og lett å samarbeide med.
- Du er vant til, og flink til, å bruke alle alminnelige digitale arbeidsverktøy.
Det er en fordel om du har erfaring med:
- Offentlig forvaltning, særlig med hensyn til virksomhetsstyring og det statlige økonomi-, personal- og anskaffelsesområdet.
- Offentlige anskaffelser og tilskuddsforvaltning
Vi legger stor vekt på dine personlige egenskaper og at du føler deg hjemme i våre verdier:
Kompetent – Engasjert – Folkelig
Adresse: InnoCamp, Skolegata 22, 7713 Steinkjer
Kontaktperson: Direktør Marit Mellingen, mob: 472 52 209 – marit.mellingen@kdu.no
Søk på stillingen her