Avdelingsleder Nav Verdal
Er du vår nye avdelingsleder?
Vi er ett mellomstort Nav-kontor med 35 ansatte som leverer tjenester til innbyggere, næringsliv og samarbeidspartnere på vegne av Nav og Verdal kommune. Kontoret er formelt delt i to avdelinger, men vi jobber i hovedsak gjennom ulike team. Vår nye avdelingsleder skal lede oppfølgingsavdelingen, og blir en del av vårt lederteam sammen med avdelingsleder for mottaksavdelingen og leder av kontoret.
Som avdelingsleder hos oss får du en viktig rolle i å bidra til at organisasjon og medarbeiderne håndterer stadig endring samtidig som vi skal levere god kvalitet i våre tjenester. Kjernen i jobben er personalledelse, du må derfor være god på relasjoner, og få andre til å prestere best mulig ut fra sine forutsetninger. Sammen i lederteamet skal vi også jobbe med strategi og mål på både kort og lang sikt. Du vil ha en nøkkelrolle i å omsette dette til handling – gjennom inkluderende og motiverende ledelse av dine medarbeidere.
Vi ser for oss en trygg og modig person med ledererfaring. Trygg nok til å stå i endringer og utfordrende situasjoner, modig nok til å ta avgjørelser og gjøre feil. Du motiveres av å jobbe med mennesker, samtidig som du følger opp dokumentasjon og administrasjon knyttet til personalledelse. Du er interessert i å utvikle din egen lederstil og lederrollen, gjennom refleksjon sammen i lederteam.
Tenker du at dette kan være deg? Send oss en søknad, vi ønsker at du i søknaden reflekterer rundt hva dine viktigste styrker som avdelingsleder vil være.
Arbeidsoppgaver:
- Lede og utvikle avdeling og team med ansvar for fag, personal og resultater.
- Gjennomføre regelmessige porteføljegjennomganger, medarbeidersamtaler og oppfølging av fravær.
- Sammen med lederteamet, planlegge virksomheten på kort og lang sikt, og sikre at team og kontor jobber mot felles mål og frister.
- Evaluere og følge opp kompetanseplaner for team og ansatte. Skape et inkluderende arbeidsmiljø og fremme læringskultur.
- Sikre god informasjonsflyt internt og eksternt.
- Samarbeid med eksterne aktører for å nå felles mål.
- Initiere og følge opp utvikling av digitale og innovative tjenester.
- Sikre at team og kontor leverer god kvalitet på tjenestene, og etterlever gjeldende rutiner og lovverk.
Kvalifikasjoner:
- Du må ha relevant høyere utdanning (minimum bachelorgrad), gjerne innen ledelse, helse, samfunnsfag eller tilsvarende. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Du må ha ledererfaring, gjerne fra offentlig sektor og med personalansvar.
- Du må vise til at du har god digital kompetanse og erfaring med bruk av digitale samhandlingsverktøy.
- Du må ha gode kommunikasjonsferdigheter og ha evne til å tilpasse kommunikasjonen til mennesker i alle livssituasjoner, både muntlig og skriftlig.
- Du bør ha god kjennskap til Navs samfunnsoppdrag, arbeids- og velferdsområdet med relevante lover og forskrifter. Arbeidserfaring fra Nav kan være et fortrinn.
Personlige egenskaper:
- Du er trygg på deg selv og god på relasjoner. Dette kommer til syne gjennom en inkluderende og tilstedeværende lederstil.
- Du forstår at kvalitet og resultater kommer gjennom å motivere, involvere og utvikle medarbeidere gjennom regelmessig oppfølging og tilbakemeldinger.
- Du har evne til å løfte blikket, med et strategisk og helhetlig perspektiv. Samtidig som du evner å omsette mål og strategier til konkrete handlinger.
- Du klarer å arbeide strukturert og målrettet med å gjennomføre endringer i oppgaver og arbeidsmetoder.
- Du bidrar aktivt til et inkluderende og positivt arbeidsmiljø som er preget av læring og samarbeid.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Hos oss får du:
- Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer i moderne lokaler
- Fleksibel arbeidstid med totalt 37,5 timers arbeidsuke inklusive lunsj. I tillegg praktiserer vi en hybrid arbeidshverdag som innebærer at du kan benytte hjemmekontor enkelte dager så lenge arbeidsoppgavene tillater det
- Inntil 1 time trening i arbeidstiden pr uke
- Ansettelse i staten. Lønn i stillingskode 1407 avdelingsleder, lønnsspenn fra kr 750.000,- – 850.000,- Høyere avlønning kan vurderes for særlig kvalifiserte søkere.
- Du har rett på Offentlig tjenestepensjon fra Statens pensjonskasse, som er en av Norges sikreste pensjonsordninger. Du betaler 2% av din lønn som en del av premien. Arbeidsgiver betaler mellom 10-12% premie for ditt medlemskap. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du går av med pensjon og livet ut.
- Gjennom medlemskapet i Statens pensjonskasse, får du tilgang til et av markedets beste boliglån og forsikringer
Kontaktinformasjon: Enhetsleder Nav Verdal, Anders Almenning, mob: 934 05 493
Søk på stillingen her