Avdelingsleder

Vi har ledig fast stilling som Avdelingsleder ved NAV Verdal.

Verdal er en av de største jordbrukskommunene i Trøndelag, men er likevel først og fremst kjent som en stor industrikommune. Verdalsøra har en moderne havn, og her ligger blant annet Aker Solutions Verdal, som produserer oljerigger og andre konstruksjoner til oljeindustrien. Verdal Industripark alene omfatter omkring 165 bedrifter.  Verdals største turistattraksjon er Stiklestad med kirken fra 1100-tallet og Olavsstøtten fra 1805. Her ligger også Stiklestad nasjonale kultursenter og Stiklestad museum.

NAV Verdal er lokalisert på Verdalsøra og betjener ca. 15 000 innbyggere. NAV-kontoret er et partnerskap mellom staten (NAV Trøndelag) og Verdal kommune, og har for tiden 35 årsverk fordelt på kommunalt og statlige tilsatte. Kontoret er organisert i to avdelinger med hver sin avdelingsleder hvorav en er kommunalt tilsatt og en er statlig tilsatt. Aktuelle stilling er med kommunal tilsetting. Avdelingen du skal lede har i dag 2 team, det ene teamet er ungdomsteamet som jobber med unge under 30 år. Det andre teamet er sosialfagligteam som jobber med å forvalte kommunens siste økonomiske sikkerhetsnett. Gjeldsrådgiver er også en del av dette teamet.

NAV har et viktig samfunnsoppdrag og er en organisasjon som er preget av stort utviklingsfokus og stadige endringer. Dette gjør jobben som leder i NAV både spennende og krevende. Som ledere i NAV skal vi bidra til å skape ett NAV, til det beste for våre innbyggere. Du får som leder i NAV og Verdal kommune en mulighet til å sette arbeids- og velferdspolitikken ut i live ved å skape resultat gjennom andre. Vi ønsker en leder som er løsningsdyktig, tydelig og tilstedeværende i de prosesser enheten står i, for å bidra til at våre medarbeidere gir innbyggerne de muligheter som foreligger. Kontoret jobber i hovedsak teambasert, også i lederteamet, det er derfor viktig at du evner å være trygg på balansen mellom å lede selvstendig, og sammen med lederteam.  

Arbeidsoppgaver:

  • Være med å utvikle og gjennomføre strategier som ivaretar og løser samfunnsoppdraget på best mulig måte for innbyggere og virksomheter i Verdal og på Innherred.
  • Utvikle, koordinere og lede team / avdeling
  • Personalansvar
  • Økonomirapportering – drift og tiltak/virkemidler
  • Sikre at kontoret leverer ift. målsetting for arbeidsmarkedstiltak
  • Sikre gode resultater- og måloppnåelse i avdelingen og kontoret
  • Utvikle gode relasjoner og samarbeid med ansatte og relevante samarbeidspartnere
  • Legge til rette for god medvirkning og medbestemmelse for innbyggere og ansatte
  • Kvalitetssikring og kompetanseutvikling av ansatte og avdelingen
  • Endring i arbeidsoppgaver må påberegnes ut fra stat og kommunes prioriteringer, ressurser og behov.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra høyskole eller universitet på bachelor- eller masternivå. Relevant erfaring kan i særlige tilfeller kompensere for manglende utdanning
  • Relevant ledererfaring og kjennskap til offentlig forvaltning herunder kommunesektoren og NAV.
  • Det er ønskelig med ledererfaring fra endringsprosesser.
  • God kunnskap om næringslivet i regionen
  • Interesse og forståelse for arbeids- og velferdspolitikk på nasjonalt og lokalt nivå
  • Har god økonomiforståelse og forståelse for rammebetingelser
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
  • Har god kompetanse innen bruk av digitale verktøy
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Et menneskesyn som støtter oppunder Verdal kommune og NAV sine holdninger og verdier
  • Fleksibel ved endring i oppgaver og metodikk
  • Liker å jobbe i team, men er selvstendig og trives i et hektisk miljø
  • Tydelig og med gode evner til å motivere
  • Stor arbeidskapasitet, effektiv og evne til å finne gode løsninger.
  • Strukturert og målrettet
  • Gode samarbeidsevner og godt humør, aktiv bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
  • Høy kompetanse på digitale løsninger og programmer, med evne til å håndtere mange forskjellige digitale løsninger gjennom en arbeidsdag

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Aktive og engasjerte kollegaer i flotte lokaler 
  • Muligheter for fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjonsordninger gjennom KLP

Kontaktinformasjon:

Anders Almenning, Kontorleder NAV Verdal, mob: 934 05 493 – anders.almenning@nav.no

Katrine Nordseth, Avdelingsleder NAV Verdal, mob: 920 35 139 – katrine.nordseth@nav.no

Rune Trætli Storvik, Avdelingsleder NAV Verdal, mob: 941 97 928 – rune.tretli.storvik@nav.no

Søk på stillingen her

Søknadsfrist: 20. oktober - 2024