Befrakter – Fast hetidsstilling på Steinkjer
Posten Bring er en ledende aktør innen post og logistikk i Norge, med et sterkt fokus på kvalitet og effektiv drift. Kjørekontoret, som denne stillingen er en del av, har hovedansvar for å optimalisere distribusjon i Distrikt Trøndelag.
Hovedoppgaven i stillingen vil være å koordinere og optimalisere lokal drift og trafikkflyt. Vi søker etter deg som er selvstendig og ansvarsbevisst og som arbeider med fokus på HMS. Du vil inngå i et team med mange dyktige Befraktere. Arbeidstiden er i henhold til lokal arbeidsplan.
Arbeidsoppgaver:
- Sørge for optimal daglig drift av ruter i henhold til endringer i volum, oppfølging av avvik, og kundeløftet
- Sørge for optimal fyllingsgrad på biler i eget distrikt
- Veilede og koordinere medarbeidere og interne/eksterne sjåfører. Befrakter må beregne å bruke mye tid ute på gulvet for å sikre god samhandling og kvalitet i alle laste- og losseprosesser
- Utarbeide korttidsplaner og gjennomføre daglig drift
- Motta, behandle og følge opp transportbestillinger fra kunder
- Planlegge last på biler i distribusjon og lokal trafikk fra dag til dag
- Kjøp av ad-hoc kapasitet ved behov
- Registrere transportoppdrag og bilturer i systemet
- Pris-sette oppdrag, som ikke er fastpriset i systemet og fakturering
- Kvalitetssikring i henhold til instrukser og kundekrav
Kvalifikasjoner:
Kunnskap
- Relevant utdanning innen transport og logistikk
- God kunnskap om transport og logistikk
- God kunnskap om ulike kjøretøy som benyttes (lastesikring, vekt, etc.)
- God kunnskap rundt produktene pakker og stykkgods
- Kjenne til ADR rutiner for kunne veilede sjåfører
Ferdigheter
- Kunne utnytte nettverk / ruter / produksjonssystem på en kostnadseffektiv måte for Konsernet
- God forretningsforståelse
- Gode fremstillingsevner på norsk og engelsk (muntlig og skriftlig)
- Godt kjent med, og kunne bruke Microsoft 365 produktene på en effektiv og god måte
- Kunne bruke Konsernets til enhver tid valgte styringssystemer (IKT-systemer)
Erfaring
- Bred praktisk logistikk erfaring
- Håndtering av kunder og leverandører
Personlige egenskaper:
- Serviceinnstilt og kundefokusert
- Evne til å håndtere et situasjonsbilde i stadig endring, som tidvis kan være preget av høy aktivitet
- Strukturert og god til å samarbeide for og nå felles mål
- Systematisk tilnærming, og må ha en taktisk og veloverveid arbeidsstil med øye for detaljer
- Handlekraftig og proaktiv
- Løsningsorientert
- Kremmerånd
Vi kan tilby:
- Ordnede arbeidsforhold og konkurransedyktige betingelser
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer
Kjenner du deg igjen i dette, så send inn din søknad med tilhørende CV.
Ved spørsmål om stillingen kan du kontakte avdelingsleder Joakim Finseraas Aune, mob: 930 41 174 – joakim.finseraas.aune@bring.com
Søknad sendes inn elektronisk her
Se stillingen på finn.no her
Ved tilbud om ansettelse må det før tiltredelse fremlegges tilfredsstillende ordinær politiattest, jf. postloven § 31 jf. § 25 i forskrift til loven (se www.lovdata.no). Politiattesten skal ikke legges frem før du har mottatt tilbud om ansettelse.