Byggesaksbehandler

Byggesaksbehandler – 100 % fast stilling Lyst til å bli vår nye byggesaksbehandler?

Vi søker etter deg som motiveres av å være med å utvikle kommunen videre. Du blir en del av teknisk etat med 15 dyktige medarbeidere, hvor vi ivaretar kommunens oppgaver innen byggesaker, arealplanlegging, oppmåling, vann, avløp, vaktmestertjenester, veier, renhold, miljø, landbruk og næringsutvikling.

Om stillingen:

  • Behandle saker etter plan- og bygningsloven
  • Veiledning og dialog med private og profesjonelle utbyggere for å sikre gode saksprosesser
  • Serviceinnstilt, og svare på henvendelser fra private og profesjonelle aktører
  • Forberede saker til politisk behandling
  • Matrikkelføring
  • Tilsyn Administrativt arbeid innenfor drift av våre vannverk
  • Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid Internt utviklingsarbeid
  • Det må forventes å ta del i arbeid med øvrige oppgaver ved virksomheten etter behov

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på høgskole -, universitet – eller fagskolenivå. Relevant erfaring kan erstatte kravet
  • Fordel med kjennskap til plan- og bygningsloven eller annet aktuelt regelverk
  • Erfaring innen offentlig forvaltning og saksbehandling er en fordel, men ikke et krav
  • Engasjert og interessert i faget
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Gode digitale/it – ferdigheter
  • Etterutdanning innenfor aktuelle fagfelt/områder og nødvendig kursing kan tilbys ved behov

Vi tilbyr:

  • Vi tilbyr en utfordrende og utviklende stilling i en aktiv og spennende organisasjon
  • Godt arbeidsmiljø med dyktige kolleger
  • Gode faglige utviklingsmuligheter
  • Fleksitid og gode arbeidsvilkår
  • Lønn etter avtale
  • God pensjonsordning gjennom KLP

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Interne søkere som påberoper seg fortrinnsrett med hjemmel i Hovedtariffavtalen § 2.3.1 eller AML § 14-2 og 14-3 bes oppgi dette i søknaden.

Søkere må begrunne i søknaden hvis den ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven § 25. Hvis det, etter kommunens vurderinger, ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søkerne vil i så tilfelle bli forhåndsvarslet om dette og gis da anledning til å trekke søknaden før offentliggjøring.

For nærmere opplysninger om stillingen kontakt teknisk sjef Lars Morten Fløan, mob: 458 69 184 – Lars-Morten.Floan@flatanger.kommune.no

Søknad sendes inn her

Søknadsfrist: 30. november - 2025