Daglig leder

Boligbyggelaget Midt, BoMidt, er en sentral samfunnsaktør som sikrer medlemmer boliger gjennom leveranser i hele verdikjeden; fra eiendomsutvikling, boligbygging, rehabilitering, forvaltning og drift.

Vi søker en drivende, fremtidsrettet og utviklingsorientert leder til å overta stafettpinnen når nåværende daglig leder går over i ny stilling. Du evner å ta tydelig posisjon og et eierskap til eiendomsutvikling og boligbygging i regionen og du er en pådriver og lagbygger som trives i skjæringspunktet mellom samfunnsutvikling, ledelse, forretningsutvikling og marked.

Sentrale oppgaver:

  • Daglig ledelse og utvikling av virksomheten, med personal-, budsjett- og resultatansvar
  • Drive forretnings- og eiendomsutvikling og identifisere markedsmuligheter
  • Sikre at BoMidt har godt samspill med våre medlemmer, kunder og samarbeidspartnere
  • Organisasjons- og kompetanseutvikling, effektivisering
  • Styreforberedelser og rapportering til styret i BoMidt. Styreverv i datterselskap

Hvem ser vi etter?

Du har relevant utdanning og solid ledererfaring. Du har bred erfaring og kompetanse fra strategi- og utviklingsarbeid, markeds- og forretningsforståelse og en sterk interesse for eiendomsutvikling og god forvaltning. Du er en pådriver når det gjelder å identifisere og utvikle eksisterende virksomhet samt nye konsept og forretningsmuligheter.

Som leder motiveres du av å sette retning og å oppnå resultater gjennom, og sammen med andre. Du har en helhetlig og analytisk tilnærming til strategi, mål og oppgaver. Du er god i møtet med folk – både til å se den enkelte og å bygge gode lag. Du har sterke kommunikasjonsferdigheter og en motiverende og samlende lederstil. Videre trives du med å være tett på organisasjonen i det daglige, samtidig som du har en utadrettet og eksponert rolle mot myndigheter, politikere og media, samt en rekke samarbeidspartnere innenfor utvikling, forvaltning og finansiering. Du er vant til å forholde deg til et styre. Gjennom dine beslutninger viser du god forretningsforståelse og pågangsmot, samt er aktivt engasjert i bredden av vår virksomhet.

Du har gjerne følgende egenskaper:

  • Inkluderende og tydelig lederskap
  • Utviklingsorientert og endringsdyktig
  • Høy grad av integritet, tillitsskapende og løsningsorientert
  • Evne til å inspirere og motivere

Vi tilbyr en spennende og utfordrende stilling i et selskap med en viktig samfunnsoppgave. 
Kompetente medarbeidere, stort handlingsrom og konkurransedyktige betingelser venter på deg!

For spørsmål, ta kontakt med styreleder Therese Troset Engan, mob: 971 45 206 –  therese.troset.engan@helse-nordtrondelag.no eller Hege Svendsen hos FREMO Rekruttering, mob: 905 87 920 –  hege.svendsen@fremogruppen.no

Alle henvendelser til FREMO Rekruttering behandles konfidensielt, også overfor oppdragsgiver om ønskelig, i innledende fase.

Søk på stillingen her

Søknadsfrist: 7. januar - 2026