Jobbspesialist (AMS)

Er du vår nye jobbspesialist i Namdalen?

Har du tro på inkludering og den enkeltes muligheter og ressurser? Har du gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, samt evne til å bygge tillit og relasjoner? Liker du å ta kontakt og følge opp bedrifter og arbeidsgivere for å få folk ut i arbeid? Vi  søker nå etter to jobbspesialister og du er kanskje vår nye jobbspesialist?

Arbeid med støtte i Namdalen består i dag av to jobbspesialister og en metodeveileder. Nå skal vi utvide teamet med to nye stillinger. Den ene stillingen vil ha  oppmøtested på Nav-kontoret i Nærøysund, mens den andre stillingen vil ha oppmøtested enten ved Nav-kontoret i Namsos eller Nav-kontoret i Nærøysund. 

Som jobbspesialist i Arbeid med støtte vil du jobbe i Navs eget oppfølgingstiltak, hvor du skal bidra til å forbedre utsatte gruppers muligheter på arbeidsmarkedet.  Arbeid med støtte benytter femtrinnsprosessen i Supported Employment, der oppfølging fra en jobbspesialist er sentralt. Formålet med tiltaket er å tilby personer med sammensatte utfordringer individuell tilrettelagt bistand for å få og beholde vanlig lønnet arbeid.

Markedsområde Namdalen består av Nav Indre Namdal, Nav Nærøysund og Nav Midtre Namdal. Vi betjener 11 kommuner og 38.000 innbyggere. Som jobbspesialist hos oss vil du bli ansatt i Nav Midtre Namdal. Teamet vil ha ukentlige teammøter i Namsos, og du vil jobbe med oppfølging i hele Namdalen. Oppfølging ut over markedsområde Namdalen kan også bli aktuelt. Du vil ha oppfølging av 17-20 arbeidssøkere, og det vil bli en del reisevirksomhet i jobben som jobbspesialist.

Som jobbspesialist hos oss får du:

  • jobbe selvstendig med planlegging og gjennomføring av arbeidshverdagen din, samtidig som du er en del av et team som du samarbeider med
  • solid opplæring i metodikken og hvordan du skal jobbe i Arbeid med støtte, både gjennom tett veiledning av metodeveileder og teamet ditt. Du deltar også på obligatorisk kurs i Oslo for alle Jobbspesialister. Du får gode muligheter både til faglig og personlig utvikling hos oss
  • fleksibilitet til å jobbe fra det stedet som passer arbeidsoppgavene du skal løse

Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak være å:

  • Identifisere deltakernes interesser, sterke sider, egenskaper og evner: Kartlegge og forstå deltakernes individuelle behov og ressurser for å kunne lage en plan for videre prosess mot jobb eller fullføring av utdanningsløp
  • Oppsøke bedrifter og bygge nettverk: Bruke en betydelig del av arbeidsdagen til å kontakte bedrifter og etablere samarbeid for å skape jobbmuligheter for deltakerne
  • Følge opp deltakere: Sikre at deltakerne får nødvendig støtte og oppfølging i jobb eller utdanningsløp, og involvere relevante samarbeidspartnere ved behov
  • Engasjere og motivere: Inspirere og motivere både deltakere, arbeidsgivere og kollegaer for å oppnå best mulig resultater
  • Ansvar for framdrift i egen portefølje: Planlegge, dokumentere og rapportere arbeidet i eget fagsystem, samt sikre at målene for deltakerne nås

Kvalifikasjoner:

Du har treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Dette kan inkludere fagområder som sosialt arbeid, psykologi, pedagogikk, helse- og sosialfag, eller andre relevante studieretninger. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.  I tillegg må du ha:

  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter. Må beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig
  • God digital kompetanse og ha evne til å ta i bruk nye digitale løsninger for effektiv ressursbruk
  • Førerkort klasse B. 

Det er ikke et krav for å søke stilling at du kan disponere egen bil, men en fordel.

Det er fint om du også har kompetanse på noen av disse områdene:

  • Erfaring med tverrfaglig samarbeid, veiledning og arbeidsinkludering
  • Erfaring fra å jobbe med mennesker i omstillingsprosesser
  • Kunnskap om arbeidsmarkedet i Namdalen
  • Relasjonskompetanse
  • Erfaring med Supported Employment-metodikk 

Personlige egenskaper:

I denne jobben vil du møte mennesker i sårbare situasjoner med ulike utfordringer. Derfor legger vi stor vekt på personlig egnethet.

Vi ser etter deg som har tro på at alle mennesker, til tross for ulike utfordringer, kan skaffe seg og beholde jobb. I denne jobben er det viktig at du evner å jobbe tett med deltakere over tid og at du blir motivert av å oppsøke og samarbeide med næringsliv og andre samarbeidspartnere for å lykkes med å få flere mennesker ut i jobb. Du må være komfortabel med å bli målt på dine resultater. For øvrig ser vi etter seg som:

  • Takler høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet
  • Er målrettet, strukturert og effektiv
  • Har gode samarbeidsevner og er en lagspiller

Hos oss får du også:

  • Spennende og meningsfylte oppgaver i et aktivt og engasjerende arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 09 – 14.30 og totalt 37,5 timers arbeidsuke inklusiv lunsj. Du får anledning til en time trening pr uke som er inkludert i arbeidstiden
  • Du har rett på Offentlig tjenestepensjon fra Statens pensjonskasse, som er en av Norges sikreste pensjonsordninger. Du betaler 2% av din lønn som en del av premien. Arbeidsgiver betaler mellom 10 – 12% premie for ditt medlemskap. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du går av med pensjon og livet ut
  • Gjennom medlemskapet i Statens pensjonskasse, får du tilgang til et av markedets beste boliglån og forsikringer
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Lønn: Rådgiver i kode 1434. Årslønn: Kroner 570.000,- – 610.000,-

Kontaktinformasjon:

Hege Merete Frilund, Avdelingsleder, mob: 920 78 223
Andreas Johansen, Metodeveileder, mob: 970 86 801

Arbeidssted: Sandgata 15, 7800 Namsos

Søk på stillingen her

Søknadsfrist: 10. februar - 2025