Har du interesse for ressursforvaltning, reindrift og samisk kultur?
Kan stilling som rådgiver i Reindriftsavdelingen være jobben for deg!
Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens representant i fylket. Statsforvalteren bidrar til at nasjonal politikk etterleves i kommunene og at rettssikkerheten til innbyggerne ivaretas. Vi samordner statlige interesser og holder overordnede myndigheter orientert om viktige spørsmål i fylket.
Statsforvalteren i Trøndelag har ca.260 ansatte fordelt på sju fagavdelinger, med kontorer i Steinkjer, Trondheim, Snåsa og Røros.
Reindriftsavdelingen hos Statsforvalteren i Trøndelag er det regionale ledd for reindriftsforvaltningen sør for Nordland. Avdelingens viktigste oppgaver er å ivareta reindrift som en økologisk og økonomisk bærekraftig næring som grunnlag for den sør-samiske reindriftskulturen.
Avdelingen ledes av reindriftsdirektøren, og har 8 ansatte, fordelt på Røros og Snåsa.
Om stillingen:
Arbeidsoppgaver vil i hovedsak være areal- og ressursforvaltning. Saksbehandling i forbindelse med plan-og bygningsloven og reindriftsloven, samt tilskuddsbehandling og generelle forvaltningsoppgaver relatert til fagområdet. I tillegg vil det være en del utadretta aktiviteter mot kommuner og ulike næringsaktører. Arbeidsoppgaver kan tilpasses stillingen ut fra kompetanse og interesse.
Du kan også bli pålagt å utføre andre oppgaver innen avdelingens/embetets arbeidsområde.
Stillingen er heltid, og har oppmøtested Snåsa. Noe reisevirksomhet må påregnes.
Mer informasjon om Reindriftsavdelingens arbeidsoppgaver finner du på våre nettsider: www.statsforvalteren.no/nb/Trondelag/Reindrift/
Kvalifikasjoner:
Bredde i kompetanse er viktig, og ansatte i avdelingen har ulike fagbakgrunner. For å bli vurdert for stillingen må du ha høyere utdanning med minimum bachelorgrad. Relevant utdanning kan være:
Andre utdanningsløp sammen med relevant arbeidserfaring kan også kvalifisere til stillingen.
Det er en fordel om du:
I denne stillingen er det mye saksbehandlingsoppgaver, men innimellom vil det være arbeidsoppgaver utenfor kontoret både sommer og vinter.
Vi tilbyr:
Arbeidsvilkår:
Fra lønnen trekkes 2 % lovfestet innskudd til Statens pensjonskasse. De første 6 måneder regnes som prøvetid.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, innkalles minst en søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, må søkerne oppfylle visse krav.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter. Statsforvalteren i Trøndelag har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og redusert funksjonsevne.
Dersom søker ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Attester og vitnemål må vedlegges søknaden.
Vil du vite mer om stillingen kan du ta kontakt med direktør Siv Merethe G. Belbo, tlf. 74 16 80 56 -951 15 258, e-post: siv.belbo@statsforvalteren.no
Søk på stillingen her