fbpx

Veileder – Rådgiver

Har du tro på inkludering, den enkeltes jobbhåp, ressurser og muligheter? Har du gode kommunikasjons og samarbeidsferdigheter, samt evne til å bygge tillit og relasjoner? Liker du ta kontakt og følge opp bedrifter og arbeidsgivere for å få folk ut i arbeid? Da kan du være en av våre to nye veiledere.

Markedsområde NAV i Namdalen har to ledige stillinger som veiledere.

Stillingene er 100 prosent stillinger (statlige) og veilederne skal jobbe sammen med de øvrige veilederne i NAV i Namdalen med arbeidsrettet brukeroppfølging.

Som veileder hos oss ansettes du i NAV Nærøysund med oppmøtested Kolvereid. Vi ser etter deg med stor arbeidskapasitet, pågangsmot, engasjement og som har ønsker om meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver i en travel hverdag. Som veileder hos oss vil du ha arbeidsoppgaver som innebærer møter med brukere og arbeidsgivere i Namdalen.

Markedsområde Namdalen består av NAV Indre Namdal, NAV Nærøysund og NAV Midtre Namdal. Vi betjener 12 kommuner og 38.000 innbyggere.

Vi er en tilpasningsdyktig arbeidsplass og med de hurtige endringer som er i samfunnet i dag, må det også regnes med at stillingens arbeids- og ansvarsområde kan endre seg etter innbyggernes og samfunnets behov.

Vi tilbyr deg en spennende, selvstendig og utfordrende jobb i et dynamisk og godt arbeidsmiljø. Du vil få opplæring og veiledning, samt gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet.

Arbeidsoppgaver:

  • Arbeidsrettet brukeroppfølging og da spesielt i forhold til brukere med nedsatt arbeidsevne på grunn av sosiale utfordringer, helse- og rusproblematikk
  • Oppfølging av sykmeldte
  • Veiledning digitalt og i fysiske møter
  • Arbeidsrettet oppfølging ut på arbeidsplassen
  • Samarbeid med arbeidsgivere og andre samarbeidsaktører
  • Bidra til motivasjon og hjelpe bruker med å finne aktuelle tiltak og jobbmuligheter
  • Kartlegge og avklare arbeidsevne, ressurser og arbeidsmuligheter
  • Saksbehandling og forvaltningsmessige oppgaver etter ulike lovverk
  • Bemanning av publikumsmottak/skranke

Kvalifikasjoner:

Minimum treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Relevant arbeidserfaring vil kunne kompensere for utdanningskravet

  • God digital kompetanse
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
  • Beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B

Ønskelig kompetanse:

  • Erfaring fra arbeidsrettet brukeroppfølging
  • God arbeidsmarkedskompetanse
  • Relevant veiledningskompetanse
  • Relasjons- og inkluderingskompetanse

Personlige egenskaper:

Du vil i jobben møte mennesker i sårbare livssituasjoner med ulike utfordringer. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Vi vil vektlegge at du:

  • Har evne til å få kontakt med mennesker i en vanskelig livssituasjon, samt stå i relasjoner over tid
  • Har stor arbeidskapasitet, er robust og tåler å stå i utfordringer
  • Har evne til refleksjon
  • Har et menneskesyn og holdninger som støtter opp om NAVs visjon og verdier
  • Har evne til å stå i endringsprosesser
  • Har gode samarbeidsevner og er en positiv bidragsyter til arbeidsmiljøet
  • Tar ansvar for egen læring
  • Jobber selvstendig/evne til selvledelse
  • Mestrer en arbeidshverdag med varierte arbeidsoppgaver og høyt tempo

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte oppgaver i nær kontakt med arbeidssøkere og næringsliv
  • Nødvendig opplæring og veiledning
  • Et aktivt og utviklende arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Tilsetting på statlige vilkår med pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse
  • Lønn som rådgiver i stillingskode 1434, lønnsspenn kr 548600-604900  
  • Gode pensjonsordninger gjennom Statens Pensjonskasse

Kontaktinformasjon:

Terje Skomsvold, Enhetsleder, mob: 952 64 428 – terje.skomsvold@nav.no

Arbeidssted:

Idrettsvegen 1, 7970 Kolvereid

Søk på stillingene her

Søknadsfrist: 30. juni - 2024